{{office.HeaderText}}

{{office.Address}}

{{office.TeleponeNumber}}

{{office.MobileNumber}}

{{office.Email}}

Integration er en succes

Saxo Bank logo

Saxo Bank har integreret Masters testløsninger i deres globale HR-setup som en del af den overordnede strategi. De bruger ACE og MPA til alle kandidater, der kommer til anden samtale. Med integrationen er hele processen blevet hurtigere, mere gennemsigtig og med langt færre fejl. Selvom integrationen ikke har været implementeret længe, ser Saxo Bank imponerende resultater allerede:

“Det var vigtigt for os at reducere Time to Hire. Med integrationen sparer vi ca. 5 minutter per assesed kandidat. Med vores volumen af kandidater på tværs af kloden gør det en stor forskel: Hvert år har vi tusindvis af assessment, så den nye integration sparer os altså over 100 timer årligt.”

Sanne Hulsebos, Global Head of Recruitment & Employee Onboarding at Saxo Bank

Beslutningen om at integrere med Master var en del af Saxo Banks forretningsudvikling: HR skulle professionalisere deres setup, og nøglen til succes blev ét system på tværs af landegrænser. Målet var i sidste ende både at spare tid og skabe en større transparens omkring hele processen. 

Saxo Bank-gruppen er en verdensledende udbyder af elektronisk handel og investering. Deres mål er at demokratisere bankindustrien. Med hovedsæde i København er Saxo Bank en fuldt reguleret bank med licens, som er brancheførende og efterlever strenge lovkrav i 15 retssystemer. På verdensplan tæller de over 2.100 medarbejdere. Saxo Bank er leverandør til mere end 200 banker og børsmæglere samt mere end 400 finansielle institutioner.

Professionalisering og gennemsigtighed 

På trods af kontorer over hele verden og forskellige systemer var Saxo Bank fast besluttet på at tilbyde samme oplevelse til alle. Helt essentielt blev, at kandidater på tværs af landegrænser skulle præsenteres for samme rekrutteringsproces. 

Motivationen for at gentænke og forbedre deres setup kom fra det besværlige ved at sammenligne resultater på tværs af grænser i et manuelt og tidskrævende system. For at ensrette processerne, valgte Saxo Bank at integrere alt med Workday. 

Integrationen var en del af strategien: Et setup alle steder ville lede til ensrettede processer, skabe ens ansvarsområder og gøre overflytningen fra en Saxo Bank-afdeling til en anden meget nemmere.  

En vigtig del af strategien gik også på, at alle afdelinger skulle bruge Masters kognitive test, ACE, og personlighedstesten, MPA, til kandidater, der når andet interview. Testene bliver brugt som en kvalifikation af nye rekrutteringer, en måde at sikre en vis standard. Brugen af Masters testløsninger konsistent øger kvaliteten af de beslutninger, der tages ifm. rekruttering. 

For at holde alt i samme system, integrerede de Masters testløsninger i Workday. Og resultaterne er til at få øje på - processen er nu hurtigere, og andelen af fejlrekrutteringer er nedbragt: 

“Det var meget vigtigt for os at integrere den kognitive test, ACE, og personlighedstesten, MPA, fordi de er en essentiel del af vores rekrutteringssetup. Vi bruger ACE og MPA alle vegne, og da vi sigtede efter ét globalt system, der kunne automatisere så mange opgaver som muligt, blev integrationen med Master afgørende.”

Sanne Hulsebos, Global Head of Recruitment & Employee Onboarding at Saxo Bank

Velkommen til fuld automatisering; farvel til manuelle og tidskrævende processer 

Baseret på deres motivation for at forbedre hele HR-setuppet ønskede Saxo Bank at automatisere de manuelle opgaver. Tidligere skulle ansættende leder sende en e-mail, før HR kunne klargøre assessmentet til kandidaten. Derefter skulle de skrive frem og tilbage for at vide, hvor langt i processen, kandidaten var. 

Med integrationen er hele processen automatiseret. Med blot et par klik er et assessment tildelt en kandidat, og både HR og ansættende leder kan følge processen. Det skaber en helt ny gennemsigtighed og minimerer fejl. Ingen glemmer at sende vigtig information, da systemet gør det klokkeklart, hvem der skal foretage en handling næste gang. Og nu er der ikke flere e-mails frem og tilbage!

 

Strategi

 

Forbedret kandidatoplevelse 

Ud over at reducere tid, var det også vigtigt at forbedre kandidatoplevelsen. Som en del af den større strategi, ønskede Saxo Bank at kommunikere bedre og nemmere med kandidater. 

Integrationen skaber en all-in-one-løsning for kandidaten. De får al deres kommunikation fra et sted, og der er meget mere gennemsigtighed omkring hele processen.  

Ud over integrationen, har Saxo Bank også lanceret en online karriereside, der også gerne skulle booste kandidatoplevelsen. 

Resultaterne er kommet... 

… og de er imponerende: Indtil videre sparer Saxo Bank 5 minutter per assessed kandidat. Og med deres volumen på tusindvis af kandidater, bliver det over 100 timer om året. Muligvis endnu mere! 

0
timer
Tid sparet om året

Denne besparelse er mulig, fordi systemet selv sørger for at få assessmentet fra en del af forretningen til den næste. Uden behovet for at sende mails frem og tilbage kan ansættende leder og HR i stedet fokusere på det, der er vigtigst: At finde det helt rigtige match til stillingen. 

Med besparelsen på tid er blot et af de resultater, Saxo Bank har set. Derudover giver integrationen: 

  • Professionalisering og ensrettethed i de globale rekrutteringsprocesser
  • Forbedret kandidatoplevelse
  • Stor tidsbesparelse
  • Forbedret Hiring Manager Experience
  • Større gennemsigtighed gennem hele rekrutteringsprocessen
  • Bedre beslutningsgrundlag, fordi alle bruger de samme testløsninger

 

Master Danmark rådgivning

Skal vi også hjælpe dig med integration?

Master har fleksible løsninger, der lader dig integrere med en lang række HR-systemer. Kontakt os, og find ud af, hvordan vi kan hjælpe dig.