{{office.HeaderText}}

{{office.Address}}

{{office.TeleponeNumber}}

{{office.MobileNumber}}

{{office.Email}}

OPTO sikrer, at kandidaten lykkes i jobbet

Et evigt dilemma i rekrutteringer er balancen mellem at være effektiv og samtidig så grundig, at man tager den rigtige beslutning. Det kræver, at man vælger den rette metode, hvis man vil lykkes med begge dele.

Det synes Gitte Melgaard, hun gør, når hun anvender personlighedstesten OPTO. Gitte Melgaard er kommerciel direktør i Add Value, som er et konsulenthus, der yder professionel rådgivning inden for strategi, ledelse, organisation og HR. Gitte Melgaard har qua sin baggrund og lange erfaring med testværktøjer klare meninger om, hvordan en test kan give værdi i rekrutteringen.

”Vi skal hele tiden præstere og være effektive i en rekruttering. Så når vi bruger tid på at teste kandidater, skal outputtet være brugbart. Derfor gælder det ikke nødvendigvis om at spare så meget tid som muligt, men om at bruge tiden rigtigt. Det er her, jeg ser OPTO gøre en forskel. Mange kunder, jeg møder, vil gerne have en let og hurtig test. Det kan jeg tilbyde med OPTO. Testen er let og hurtig i deres øjne, men fra min stol ved jeg, at der er tale om en fagligt tung og dybdegående test, som blot er hurtig at bruge og let at forstå. Dermed får vi det bedste resultat, og kunden føler ikke, at vi spilder kostbar tid,” fortæller Gitte Melgaard.

Gitte Melgaard synes, at OPTO skaber værdi i rekruttering- og udviklingsprocessen både i forhold til kandidat og ledersparring. Og som det måske vigtigste, så mener Gitte Melgaard, at OPTO hjælper mennesker med at lykkes i deres arbejde. Det ser Gitte som det vigtigste element, når hun hjælper ledere med at udvikle sig eller finder kandidater til forskellige jobs. Hun vil sikre, at vedkommende lykkes og performer i jobbet.

Det overflødige er skrællet væk

Det sidste års tid har Gitte Melgaard brugt personlighedstesten OPTO. Hun ville dog ønske, at hun havde haft OPTO tidligere i sit arbejdsliv. Fordi det er et effektivt, ligetil og overskueligt værktøj, som i hendes øjne er helt unikt i forhold til andre værktøjer.

OPTO tester på det, der er brug for i dagens erhvervsliv: performance. Der er no bullshit, og alt det overflødige er skrællet væk.

Gitte Melgaard

Når Gitte Melgaard bruger OPTO, ser hun det som en metode til at skærpe fokus på de relevante indsatsområder for at forbedre performance. Dermed er det også tydeligt, hvilke styrker man har, og hvor man bør kompensere. Denne tilgang bruger hun både sammen med ledere og kandidater. Og omdrejningspunktet er hele tiden performance.

Kender du OPTO?

Bruger du allerede OPTO? Tag endelig fat i os, hvis du har gode idéer eller erfaringer. Eller hvis du vil høre mere om mulighederne i OPTO.

Category: Test, Rekruttering
Tags: OPTO

Dato: 07.02.2019

Mia Debel

Content Writer