{{office.HeaderText}}

{{office.Address}}

{{office.TeleponeNumber}}

{{office.MobileNumber}}

{{office.Email}}

EASI giver SparNords ansatte større forståelse for deres kolleger

SparNord bruger EASI, når en afdeling har brug for at kommunikere bedre internt, fx når der er kommet mange nye ansigter i teamet, men også når det går godt, og man har mod på at blive endnu bedre.

Når der er brug for at styrke kommunikationen, udvikle samarbejdet eller skabe mere fokus på salget i en bankafdeling i SparNord, så ringer man til HR. HR tester så de relevante medarbejdere i EASI og tager ud i afdelingen og afholder en EASI-workshop med forskellige øvelser

SparNord bruger EASI, når en afdeling har brug for at kommunikere bedre internt, fx når der er kommet mange nye ansigter i teamet, men også når det går godt, og man har mod på at blive endnu bedre. EASI bruges både til at forbedre kommunikationen i afdelingen og med kunder, da workshoppen giver et godt indblik i menneskers forskellige styrker og faldgruber.

Senest med indførelsen af et helt nyt it-system – og dermed mange nye vaner - i SparNord, har EASI været brugt på dels hele instruktørholdet, dels med fokus på forandringer i de forskellige afdelinger. Her har EASI været et godt værktøj til at skabe positiv dialog i en situation, hvor alle med ét var på samme niveau i forhold til det nye system.

Fokus på typerne

Torbjørn Christensen, HR-medarbejder i Sparnord, ved godt, at EASI og typologier kan virke lidt ”langhåret” i en bankafdeling. Derfor starter han altid en workshop med humor og fortæller, at der jo egentlig ikke er noget nyt i det, de skal bare arbejde mere bevidst med forskellige typer af mennesker. Den umiddelbare skepsis, kan Torbjørn Christensen godt genkende, så han kommer den i møde:

”Jeg karikerer typerne lidt og tager det ned på et praktisk niveau, hvor der er noget at arbejde med og snakke om. Vi skal have det sjovt på workshoppen og det giver ny energi. Samtidig får alle mulighed for at kigge indad og anerkende, at vi hver især reagerer forskelligt - især i pressede situationer” siger Torbjørn Christensen om sin tilgang til EASI.

Torbjørn Christensen har været i SparNord i 30 år og var med på det allerførste EASI certificeringskursus, Master afholdte i 2011. Siden har historierne om EASI bredt sig som ringe i vandet i SparNords 70 afdelinger, der alle ser EASI som et godt værktøj, når der er udfordringer eller store forandringsprocesser undervejs.

Category: Udvikling
Tags: EASI

Dato: 23.06.2016

Mia Debel

Mia Debel

Content Writer