BRIGHT sikrer kundetilfredshed og BEDRE service

Når man kontakter sit forsikringsselskab, ønsker man at høre ordene: ’Rolig, vi hjælper dig’. Og det er netop, hvad kunderne i If Skadeforsikring møder, når de henvender sig til forsikringsselskabet. Her bliver de mødt af medarbejdere, der kun har én ting i tankerne: At hjælpe kunden og levere den bedst mulige service.

Derfor har If implementeret rekrutteringsværktøjet BRIGHT for at sikre god professionel service. Værktøjet har med sit fokus på serviceattitude medført forbedringer i både kundernes og medarbejderes hverdag.

”Vores formål som forsikringsselskab er jo at levere de rigtige forsikringer til den rigtige pris. Det betyder, at vi hjælper kunderne bedst muligt uanset deres situation, og det ønsker vi selvfølgelig, at vores kundeservice afspejler,” forklarer HR-Partner i If Betina Maibom.

reduceret tidsforbrug i rekrutteringen

I rekrutteringen kigger vi selvfølgelig på andre ting end kun BRIGHT og serviceattitude, men værktøjet er et supergodt supplement, som samtidig har stor effekt på både ressourceforbrug, og i sidste ende også den måde vi præsterer på,” siger Jane Husen.

”Udfordringen var før at måle på kundefokus og den attitude en medarbejder har i mødet med kunderne. Der giver BRIGHT os nogle unikke muligheder for at fortage en skræddersyet screening af kandidater,” siger Betina Maibom og fortæller, at BRIGHT har reduceret tidsforbruget i arbejdet med rekruttering med 30 procent – ganske enkelt ved at lade BRIGHT udpege de mest optimale kandidater.

Konkret har If, siden implementeringen af både BRIGHT, oplevet en forbedring af kundetilfredsheden på 8 procentpoint. Dertil kommer 3 procentpoint lavere sygefravær og en generel stigning i medarbejdertilfredsheden.

”Udfordringen er, at måle på kundefokus og den attitude en medarbejder har i mødet med kunderne. Der giver BRIGHT os nogle unikke muligheder for at fortage en skræddersyet screening af kandidater”

Betina Maibom - HR Partner - If Forsikring